OPLEIDING OP MAAT (IN COMPANY)
Storytelling is de kunst van het vertellen van verhalen die raken en overtuigen. In onze training ‘Storytelling’ leer je hoe je jouw boodschap op een krachtige en inspirerende manier kunt overbrengen. Ontdek hoe je verhalen kunt gebruiken om emoties op te roepen, verbinding te maken met je publiek en je doelen te bereiken.
Of je nu presentaties geeft, schrijft of communiceert met klanten, storytelling helpt je om jouw ideeën effectief over te brengen en een blijvende indruk achter te laten.
DE ESSENTIËLE DOELSTELLINGEN
1. Leer hoe je spannende verhalen schrijft.
2. Structureer je gedachten en breng je boodschap over op een levendige en stimulerende manier.
3. Weten hoe je verhalen over je product/dienst/merk vertelt op een manier die boeit, inspireert en een blijvende band creëert met je doelgroep.
4. Je publiek in de ban brengen van je verhaal.
PROGRAMMA
Inleiding
- Wat is storytelling precies?
- De positieve impact van storytelling, zowel intern als extern.
- Goede voorbeelden van storytelling en de lessen die we daaruit kunnen leren.
Technieken voor storytelling
- De context, doelgroep en doelstelling van je corporate story verenigen en benutten.
- De cultuur van uw organisatie in kaart brengen.
- De eigenheid en identiteit van je organisatie samenbrengen.
- De eerste stap zetten naar het componeren van een pakkend verhaal over uw organisatie.
Storytelling is een kunst
- Leer de technieken van storytelling:
- framing,
- narratieve elementen,
- urgentie,
- metaforen,
- de reis van de held,
- perspectief,
- de ontwikkeling van een goed plot,
- het creëren van een spanningsboog,
- keerpunten toevoegen aan het verhaal.
- De boodschap versterken met persoonlijke anekdotes en gedeelde ervaringen.
- Creativiteit en humor ontwikkelen
- Je verhaal structureren.
- Verteltechnieken toepassen en je verhaal structureren.
- Een presentatieplan maken.
De kracht van de stem in storytelling
- De impact vergroten.
- Je stem optimaal gebruiken.
- Zelfvertrouwen en overtuigingskracht ontwikkelen.
- Variatie in intonatie.
- Je stem gebruiken om je publiek te beïnvloeden.
Visuele kracht toevoegen aan je verhaal
- Voorbeelden van visual storytelling en transmediale storytelling.
- Visuele impact analyseren.
- Visuele hulpmiddelen ontwikkelen en gebruiken om je boodschap te vervolledigen.
Je verhaal afronden
Conclusie
OPLEIDINGSMETHODE
Discover
De deelnemers vullen voorafgaand aan de opleiding een online enquête in via een webtool. Het doel van deze vragenlijst is om te peilen naar de verwachtingen en moeilijkheden bij het schrijven van krachtige boodschappen. Dit laat ons toe om de opleiding verder op maat te bouwen.
Deliver
- Praktijkgerichte 1 dag in-company training.
- De cursus storytelling combineert theorie, oefeningen, rollenspellen en individuele coaching.
- Op maat: deelnemers worden voortdurend betrokken bij contentmarketing- en storytellingsituaties uit hun eigen professionele context.
- Oefeningen worden gefilmd en deelnemers worden getraind om overtuigende presentaties te maken van hun eigen cases en verhalen.
- Je eigen verhaal ontwerpen. Beginnend met een concept wordt het verhaal verbeterd met behulp van de aangeleerde verteltechnieken en constructieve feedback van de trainer. Aan het einde van de cursus heeft u een definitief verhaal ontwikkeld waarin de identiteit en cultuur van uw organisatie duidelijk en aantrekkelijk naar voren komen.
- Mnemotechnische fiches met tips & tricks.
- Actieplan en te bereiken doelstellingen.
Decondition
VAH Consulting biedt verschillende mogelijkheden aan om de aangeleerde skills en technieken in de toekomst verder toe te passen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Bekijk hier het volledig trainingsaanbod van VAH Consulting.
Meer info
Contacteer ons voor meer informatie. Indien u meer informatie wenst over de inhoud, kan u steeds vrijblijvend een afspraak aanvragen.