OPLEIDING OP MAAT (IN COMPANY)
Maak kennis met onze Cross-Selling & Up-Selling Training: een dynamisch programma dat zorgvuldig is samengesteld om je team de vaardigheden en strategieën te geven die er nodig zijn om hun aanpak te optimaliseren en verkoopsucces te vergroten.
Tijdens de training cross-selling & up-selling leert je verkoopsteam om een diversiteit van producten of diensten te verkopen aan je bestaande klanten, met als bedoeling meer omzet te realiseren. Belangrijk daarbij is de relatie met de klant centraal te stellen en een goede kennis te hebben van hun mogelijke en toekomstige noden.
DE ESSENTIËLE DOELSTELLINGEN
1. (Telefonische) up-selling en cross-selling technieken kennen en willen gebruiken.
2. Snel het profiel van de klant en het potentieel voor up-selling en cross-selling kunnen identificeren.
3. De juiste commerciële en technische strategie hebben voor een grotere klantentevredenheid en commerciële efficiëntie.
4. Een inkomende klacht omzetten in een cross-sell of up-sell mogelijkheid.
PROGRAMMA
Introductie.
Hoe de klantentevredenheid en commerciële efficiëntie stimuleren?
- Mijn visie op mijn rol als verkoopmedewerker aanpassen.
- Paradigmaverschuiving naar telefonische verkoop: genieten van verkopen.
- Geforceerde verkoop of relatieverkoop: het verschil maken.
- Klachtenmanagement: een verkoopkans?
- Kosten van het werven van een nieuwe klant versus kosten van cross-selling en up-selling.
- Van een klacht/interventie een verkoopkans maken.
- Wat is cross-selling en up-selling?
- Voordelen, kansen en mogelijkheden.
- Concrete Belgische en internationale voorbeelden.
- Cross-selling & upselling-technieken: de basis techniek + oefeningen.
Argumentatie opbouwen
- Het kennen van uw klant is net zo belangrijk als het kennen van uw product.
- Welke type interventies en materiaal zijn geschikt voor cross-selling & up-selling.
- Ontwikkeling voor elke interventie van een argumentatie op maat.(oefening)
- De impact meten op:
- De stijging van de omzet.
- Daling kost voor de klanten (TCO). Verbetering van de klanttevredenheid.
- Van onderhoud naar nieuwe projecten.
- Verhoogde omzet.
- Verbeterde klanttevredenheid.
- Toename in customer lifetime value (CLV).
Cross-selling & up-selling in de praktijk.
- Hoe het psychologische moment detecteren?
- Cross-selling & up-selling technieken toepassen bij interventies (oefeningen).
- Veranderen van bezwaren van klanten in een verkoopkans.(oefeningen)
- De klant gerust stellen met de juiste keuze.
- Totale klanttevredenheid.
Individueel actieplan en besluit.
OPLEIDINGSMETHODE
Discover
Voorafgaand aan de training sturen we deelnemers een online enquête om hun huidige vaardigheden te meten aan de hand van maximaal 10 criteria. We kijken ook naar hun individuele verwachtingen, het soort moeilijkheden dat ze hebben bij het verkopen en hun kennis van het product aan te bieden in up-selling/cross-selling. Deze aanpak maakt een eerste communicatie met de trainer mogelijk.
Deliver
- Praktijkgerichte 1 dag in-company training.
- De deelnemers worden voortdurend betrokken bij up-selling/cross-selling oefeningen vanuit hun professionele context, met directe feedback over de woorden en argumenten die ze gebruiken tijdens de oefeningen.
- Verandering in het mentale paradigma van de deelnemers met betrekking tot up-selling/cross-selling. De trainer ontwikkelt het verlangen en de intrinsieke motivatie van de deelnemers voor up-selling/cross-selling.
- Opstellen van een document met een verkooppraatje en een commerciële aanpak voor telefonisch overtuigen.
- Advies en tips over geheugensteuntjes.
- Follow-up en coaching tool voor intern gebruik.
- Actieplan en doelstellingen.
- SALES BOOSTER training.
Decondition
- 3 maanden na de cursus ontvangen deelnemers een online enquête om de ontwikkeling van hun vaardigheden te meten aan de hand van de geselecteerde criteria. Dit maakt het mogelijk om de Return On Investment van de cursus te meten, zelfs voor soft skills.
- Een video over het trainingsthema met de trainer van VAH Consulting. Deze wordt enkele maanden na de cursus toegestuurd. Deze aanpak garandeert een blijvende impact en zichtbaarheid. Erg populair bij in-house coaches.
Bekijk hier het volledig trainingsaanbod van VAH Consulting.
Meer info
Contacteer ons voor meer informatie. Indien u meer informatie wenst over de inhoud, kan u steeds vrijblijvend een afspraak aanvragen.