OPLEIDING OP MAAT (IN COMPANY)
In de snelle wereld van vandaag is effectieve communicatie belangrijker dan ooit. Of u nu een zakelijke professional bent, een spreker in het openbaar, een opvoeder of een leider in spe, uw vermogen om anderen te betrekken, te overtuigen en te verbinden met uw woorden kan het verschil maken in het bereiken van uw doelen.
Deze opleiding is ontworpen om u uit te rusten met de essentiële vaardigheden en strategieën die nodig zijn om een meesterlijke communicator te worden. Onder leiding van experts uit de industrie met een schat aan ervaring in spreken in het openbaar en invloedrijke communicatie, begint u aan een transformerende reis die u de geheimen zal onthullen van impactvolle presentaties, boeiende verhalen en zelfverzekerde aanwezigheid op het podium.
DE ESSENTIËLE DOELSTELLINGEN
1. Commerciële belangstelling kunnen opwekken.
2. Mijn gedachten structureren en krachtdadig kunnen overbrengen.
3. Doeltreffend argumenteren gedurende een presentatie
4. Leren overreden en overtuigen.
PROGRAMMA
Een presentatie starten met impact en belangstelling.
- De kunst van “storytelling”.
- Optimaal gebruik maken van de kritische 120 seconden van iedere presentatie.
- Beheer van plankenkoorts, ruimte en uitstraling.
- Betere interactie ontwikkelen tussen spreker en publiek.
- Hoe maakt u best gebruik van die interactie?
- Ideeën overbrengen op een geanimeerde en stimulerende wijze.
- Verhoog uw expressieve capaciteit.
- De verschillende manieren om de belangstelling op te wekken.
Structuur van de presentatie, stijl en taal.
- De key boodschappen van uw presentatie kiezen en ontwikkelen.
- Hoe uw presentatie structureren om uw hoofdboodschap te kunnen brengen.
- Structuur en stijl van de presentatie op een efficiënte manier toepassen.
- Welke taal gebruiken om te verduidelijken en te beïnvloeden?
- Het publiek beïnvloeden met een krachtige conclusie.
De beste visuele benadering.
- Analyse van uw visuele impact op het publiek.
- Hoe visuele hulpmiddelen die uw boodschap ondersteunen, ontwikkelen en gebruiken
- Handig gebruik kunnen maken van PowerPoint of “flip chart”.
Spontaniteit en aandacht voor het publiek.
- Denken terwijl u staat.
- Een betere beheersing van het publiek ontwikkelen.
- De aandacht en interesse van uw publiek verkrijgen.
- Een sterke opening voor uw presentatie.
- Feedback omtrent de eerste indruk.
Uw impact vergroten dankzij het gebruik van de stem.
- Uw stem efficiënt gebruiken.
- Vertrouwen en overtuigingskracht ontwikkelen door uw stem.
- Meer variëteit ontwikkelen in uw stem.
- Uw publiek kunnen beïnvloeden met de kracht van uw stem.
Uw impact vergroten dankzij het gebruik van lichaamstaal.
- De essentiële lichaamstaal.
- Lichaamstaal gebruiken om de relatie met het publiek te bevorderen.
- Ontwikkel krachtige lichaamstaal.
Overredingskunst.
- Wanneer is een redevoering overtuigend?
- Overtuigingsstrategie.
- Aan wat is overredingskracht te danken?
De controle overnemen van uw publiek.
- Tips in het omgaan met kleine en grote groepen.
- De verwachtingen van het publiek beheren.
- Omgaan met moeilijk publiek.
- Omgaan met moeilijke vragen.
- Improvisatietechnieken.
Individueel actieplan en besluit.
OPLEIDINGSMETHODE
Discover
Voorafgaand aan de training sturen we aan de deelnemers een online enquête om hun huidige vaardigheid te meten aan de hand van 10 criteria. Er wordt tevens gepeild naar hun individuele verwachtingen, de type presentaties en het doelpubliek dat ze momenteel of in de toekomst zullen hebben. Hier is een eerste communicatie met de trainer mogelijk.
Deliver
- 2 niet-opeenvolgende vormingsdagen.
- Praktijkgericht: de deelnemers geven presentaties komende uit hun professionele context met rechtstreekse feedback op hun slides, gebruikte woorden, intonatie en non-verbale houdingen.
- Rollenspellen opgenomen op video: doelgerichte feedback.
- Videofragmenten van reële speeches en presentaties als voorbeeld.
- Mnemotechnische fiches tips & tricks.
- Opvolging en coaching tool voor intern gebruik.
- Handboek met non-verbale en verbale tips gebruikt door topsprekers.
- Actieplan en te bereiken doelstellingen.
Decondition
- 1 maand na de opleiding krijgen de deelnemers een herinneringsmail met hun individuele actiepunten en de foto’s van de training.
- 3 maanden na de opleiding krijgen de deelnemers een online enquête om de evolutie van hun vaardigheid te meten aan de hand van 10 criteria. Dit laat toe om de ROI van de opleiding te meten, zelfs voor “soft skills”.
- Opleidingsvideo met de trainer van VAH Consulting. Deze zal enkele maanden na de training gestuurd worden. Deze aanpak zorgt voor een blijvende impact en visibiliteit.
Bekijk hier het volledig trainingsaanbod van VAH Consulting.
Meer info
Contacteer ons voor meer informatie. Indien u meer informatie wenst over de inhoud, kan u steeds vrijblijvend een afspraak aanvragen.