Telefonische prospectie (Cold Calling)
Sales booster training
Prospectie en Cold Calling: de essentie om uw sales pijplijn te vullen. Zaakvoerders en sales managers verwachten dan ook van hun medewerkers/verkopers dat dit een deel is van hun commerciële taak. Maar die verwachting wordt vaak een teleurstelling. Maar wat is nu juist cold calling of het koud prospecteren?
Het is alvast niet een lijst aankopen (gebaseerd op minimale criteria) en die vervolgens door sales mensen telefonisch af te laten bellen in de hoop dat er iets uit komt (“Ik heb de lijst afgebeld maar weinig vraag voor ons product…”). Het is ook geen e-mail campagne waar finaal de resultaten (bv clickratio’s) niet verder telefonisch opgevolgd worden (“Ik had geen tijd, moest nog een offerte afwerken…”). Het is finaal ook niet het uitsturen van social media berichten zonder telefonische opvolging (“Het bericht werd 250 keer bekeken…”)
Toch wordt dankzij onze aanpak koud bellen een koud kunstje.
Wij zorgen ervoor dat uw medewerkers meer succes halen uit hun Cold Calling en er dus meer van zullen houden.
U kan alvast ook meedoen aan onze nationale enquête:
Introductie
Telefonische prospectie ?
De telefoon, een salesstool bij uitstek.
De voorbereiding van mijn telefonische prospectie.
Telefonische prospectie niveau 1: oefeningen en praktijk.
Telefonische prospectie niveau 2: oefeningen en praktijk.
Gebruik van LinkedIn/facebook : is it magic or is it basic?
Individueel actieplan : opvolging van je prospectie conversieratio’s.
Bekijk hier het volledig trainingsaanbod van VAH Consulting.
Contacteer ons voor meer informatie. Indien u meer informatie wenst over de inhoud, kan u steeds vrijblijvend een afspraak aanvragen.