OPLEIDING OP MAAT (IN COMPANY)
De basistraining in verkooptechnieken is erop gericht om zowel meer inzicht te verwerven in klantenpsychologie als uw zelfvertrouwen te ontwikkelen om u in de complexe wereld van verkoop staande te houden en succesvoller te zijn. Of u nu producten, diensten of ideeën verkoopt, onze training geeft u de basistools en strategieën om contact te maken met klanten, bezwaren te overwinnen en uiteindelijk succesvolle deals te sluiten.
Ontdek de geheimen van effectieve verkooptechnieken zodat u uw verkoopdoelen makkelijker kunt bereiken en uw potentieel in de concurrerende zakenwereld kunt maximaliseren.
DE ESSENTIËLE DOELSTELLINGEN
1. Efficiënt klanten benaderen en vertrouwen kunnen winnen.
2. Zijn eigen persoonlijke communicatiestijl leren kennen om zo zijn aanpak aan te passen om vertrouwen op te wekken en te overtuigen.
3. Het gesprek aangaan door de juiste vragen te stellen om interesse op te wekken en behoefte te creëren.
4. Doeltreffend argumenteren en overtuigen.
PROGRAMMA
Introductie.
Zelfkennis en kennis van de klant.
- Zichzelf leren kennen.
- De driedimensionale benadering (+oefeningen).
- De rationele behoefte.
- De emotionele behoefte.
- De manier waarop wij beslissingen nemen.
- Resultaten EMPA web assessment.
- Zich aanpassen aan de klant (particulier / landbouwer / zonnecontractant, …).
- De klant kennen is even belangrijk als het product kennen. (+oefeningen).
- Voorbereiding van de verkoop.
De klant contacteren.
- Het eerste contact.
- Koud bellen. (+oefeningen).
- De aandacht trekken. (+oefeningen).
- Vertrouwen opbouwen. (+oefeningen).
De behoeften ontdekken, interviewen.
- De zes aankoopmotivaties.
- Actief luisteren en vragen stellen. (+oefeningen).
- Product gerichte vragen.
- Klant gerichte vragen.
- Behoefte gerichte vragen.
- De behoeften en verwachtingen beantwoorden. (+oefeningen).
- De verschillende soorten vragen vs product(en)/oplossingen dat ik wens te verkopen.
Argumenteren, het probleem van de klant oplossen.
- Een structuur creëren.
- Een argumentatie opbouwen per behoefte / product. (+oefeningen).
De klant overtuigen.
- Uw gedachten uiteenzetten op een overtuigende manier. (+oefeningen).
Tegenwerpingen beantwoorden.
- Wat gaat er schuil achter een tegenwerping?
- Praktische toepassing van deze technieken op uw producten / oplossingen.
- De prijs als bezwaar. (+oefeningen).
De koop afsluiten en een beslissing uitlokken.
- Wanneer en hoe het psychologisch juiste moment ontdekken?
- De deal sluiten (+oefeningen).
- De klant gerust stellen.
Individueel actieplan en besluit.
OPLEIDINGSMETHODE
Discover
De deelnemers vullen voorafgaand aan de opleiding een online EMPA assessment in via webtool. Het doel van deze test is om de dominante communicatiestijl te ontdekken van de deelnemers en zodoende de verkoopvaardigheden te verbeteren waar nodig. Dit laat ons toe om de opleiding verder op maat te bouwen.
Deliver
- Praktijkgerichte 1 dag in-company training.
- Individuele resultaten EMPA web assessment (communicatie en verkoopstijl).
- De deelnemers worden in diverse verkoopsituaties geplaatst komende uit hun eigen context.
- Opbouw argumentarium en product/klant specifieke vragenlijst.
- Intensieve training : To the point en praktisch toepasbaar.
- Mnemotechnische fiches met tips & tricks.
- Actieplan en te bereiken doelstellingen.
Decondition
VAH Consulting biedt verschillende mogelijkheden aan om de aangeleerde skills en technieken in de toekomst verder toe te passen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Bekijk hier het volledig trainingsaanbod van VAH Consulting.
Meer info
Contacteer ons voor meer informatie. Indien u meer informatie wenst over de inhoud, kan u steeds vrijblijvend een afspraak aanvragen.